Viva Victoria!

Dagens länk:

www.victoriabeckhamcollection.com




Ända sedan hennes Spice Girls-dagar har denna modeikon varit känd för sin eleganta, kvinnliga stil. Efter presentationen av hennes första kollektion under New Yorks modevecka finns det inga tvivel: bakom Victoria Beckhams solglasögon döljer sig en riktig designer.

Idag presenteras hemsidan för kollektionen (länk ovan...gå in! Kollektionen presenteras på ett originellt och roligt sätt och det är dessutom en väldigt fin sida), där de tio klänningarna presenteras i sin naturliga miljö: i det lyxiga Waldorf Tower i New York där visningen hölls.

Stilrena linjer och klassiskt feminina siluetter gör denna kollektion till en av årets (i min åsikt) absolut bästa och mest oväntade. Enkla färger som svart, vitt och mörkblått, väl utvalda material (ull, silke, organza och tunn bomull) och genomtänkta detaljer har gjort Victoria till min nya favoritdesigner. Att klänningarna dessutom innehåller en inbyggd korsett gör inte saken sämre. Synd bara att priserna går från 600 till 2000 dollar.












Kommentarer
Postat av: Emelie

Åh jag är beredd att hålla med på alla punkter. Jag skulle kunna göra en hel del för att kunna lägga vantarna på en sån där kreation, men så var det ju det där med pengarna...En annan gång kanske ;)

2008-12-02 @ 08:30:25
URL: http://greiddnos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0