Mellandagsrea madness

Jag har aldrig varit bra på rea. Jag är alltid först ut när butikerna öppnar, har stenkoll på var alla de åtråvärda plaggen gömmer sig och har vassa armbågar när det gäller att snappa åt sig sista paret utsvängda jeans. men till slut så väljer jag bara nåt ur nya kollektionen till fullt pris. Ofta har det något att göra med att jag (precis som största delen av Sveriges befolkning verkar det som) bär storlek 36 som tar slut  på cirka fem sekunder.

Jag är  något fascinerad av rea-atmosfären. Folk tränger sig som sardiner i en burk för att få "fynda" plagg som inte längre är aktuella och till råga på allt ofta är gamla sommarklänningar och blommiga toppar som inte blev sålda under juli-rean. Men likväl. Trängsel. Svett. Provrumskö som aldrig tar slut. Beslutsamhet.

Trots detta måste jag säga att årets mellandagsrea inte var någon besvikelse.

Sedan Souk och de engelska butikerna gjort sitt intåg i Stockholms shoppingliv måste jag säga att det har blivit bra mycket mer intressant att inte bara shoppa, men även att betrakta andra shoppare. Är det bara jag eller ser folk inte helt likadana ut längre? Vi har ju liksom inte bara H&M och Zara att välja på längre. Nu finns det även Warehouse, Topshop, Jane Norman och härliga, härliga Oasis.

Just på Oasis fyndade jag denna fina klänning (halva priset! Tänk jag lyckades denna gång!)




Älskar strukturerade klänningar, speciellt i grått! Det är verkligen jag!






Fin detalj i urringningen!




Fint med skärp dessutom!

Lite för stor är den ju....men man kan ju inte få allt här i livet. Får göra ett besök hos min sömmerska i Florens. Jag är numera hennes favoritkund...

Kommentarer
Postat av: Mia

Wow jättefin! It's a kepper och jag ÄLSKAR grått. Bär det jämnt. :)



Håller dock inte med dig om variationen. Tycker stockholmarna lyser med sin brist på variation. Var är mångfalden? Och det ska ändå föreställa en huvudstad. Nej Paris, London, Los Angeles de kunde individualism. Man ser säkert mer av det i världsstaden Florens också. Men Sthlm, nja, jag tycker alla försöker se ut som Elin Kling, men det kanske bara är jag..:)



Kram Mia

2008-12-27 @ 23:29:51
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: Lisa

Jättesnygg! Bra gjort! Säger som Mia, it's a keeper.



Kram Lisa

2008-12-28 @ 15:29:08
URL: http://parislisa.blogg.se/
Postat av: delinda

snyggt fyndat =)

2008-12-28 @ 18:37:02
URL: http://www.delinda.se
Postat av: ranna

LOVE THE DRESS!!! Du ser helt underbar ut...jatte fint m luggen..miss you

2009-01-02 @ 07:56:08
Postat av: ranna

LOVE THE DRESS!!! Du ser helt underbar ut...jatte fint m luggen..miss you

2009-01-02 @ 07:56:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0