The Beauty and the Budget

Ja just det, det är ekonomisk kris.

Stolt som jag är över mitt ekonomiska oberoende i ett land där de allra flesta bor under sina föräldrars tak tills de är 45, måste jag ändå tyvärr erkänna att ibland är det svårt att få det där med pengar att gå ihop. Omringad av senaste modellen av BMW, Louis Vuitton-väskor och Prada-klackar (jag studerar mode och rekommenderar det bara till dig som tröttnat på att vara mentalt frisk) blir jag bara mer medveten om mina H&M-väskor, mina Zarastövletter och min brist på körkort (nära sammanhängande med min brist på finansiella tillgångar). I de flesta sådana ögonblick ser jag dessa uppoffringar som ett steg på vägen, en liten del i det liv jag vill leva, på mina egna ben.

Så kommer dessa ögonblick.

På grund av ett bankmisstag fann jag mig med ett tomt bankkonto idag (och tomt lär det förbli genom hela 2009), sådär i juletid. Med resväskan i hand har jag bestämt mig för att förvandla mitt lilla problem till ett experiment: följ mig medan jag undersöker hur man spenderar pengar man inte har...



Kommentarer
Postat av: Mia

Ja det är det värsta med att vara student och dessutom student utomlands - man är ALLTID fattig. Men håll ut och fokusera på det liv du drömmer om. Det försöker iaf jag göra. Då är det värt att äta nudlar och ha en HM väska hängandes på axeln!



Härlig Helg!

kram Mia

2008-12-19 @ 11:53:13
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: Sascha

Tack Mia! Ibland saknar jag den dar extra motivationen...

2008-12-19 @ 13:04:41
URL: http://misswrite.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0