Jag vill ha en och ingen kan stoppa mig!

Det är inte en ny trend men den är fortfarande på allas läppar: tatueringen. Många tycker att denna rätt extrema kroppsutsmyckning är oelegant och till och med vulgär. Jag är inte en av dessa personer.

Här i Italien är det fullt acceptabelt att gå runt på gatorna i mjukisbyxor eller med ett dött djur hängandes kring halsen, men så fort en tjej har en tatuering så snackas det. Jag tycker att allt kan vara mer eller mindre elegant, det beror på hur det bärs (utom päls som alltid representerar grymhet. Men det är en annan historia) och en mindre tatuering på ett vä valt ställe tillför mystik och, varför inte, elegans. Ett exempel är Nicole Richies fotlänk med kors.

Har nu ett tag lekt med idén att tatuera tre stjärnor på smalbenet eller på axeln, som symbol för mig och mina systrar. Idén är snodd från en av mina stilikoner, Victoria Beckham, vars rygg pryds av fem stjärnor som representerar henne själv, David och deras tre söner. Men även Sienna Millers enkla, fina tatuering är väldigt interessant.
Mitt problem är att så fort jag berättar det för folk så springer alla iväg och tatuerar in tre stjärnor, bara för att det är "snyggt" medan det för mig har en innebörd. Jag är mer än okej med att starta en trend, så därför bloggar jag det: det var jag som började! (okej, och kanske Victoria och Sienna också!)




Sienna Millers stjärnor



Nicoles fotlänk



Victoria och hennes stjärnor - om inte detta är elegans!

Kommentarer
Postat av: Miss Agda

Jag har en tatuering med ett innebörd. Ett minne från Japan då jag jobbade där en sommar. Men det är också en tatuering som "alla har" (japanska alt kinesiska tecken), men det viktigaste är ju att man SJÄLV vet vad den betyder för en... Så kör på din grej!

2008-11-22 @ 22:41:28
URL: http://www.missagda.blogspot.com
Postat av: Petra

Jättesnyggt med tre stjärnor! Håller med föregående talare - vet man själv vad tatueringen betyder så är det viktigast.

2008-11-23 @ 00:13:40
URL: http://egokick.blogspot.com
Postat av: Sassy

Tack snälla!



Haha, jag märkte verkligen av det där med att tatueringar på tjejer inte är accepterat i Italien! Det var hur många som helst som tittade snett på mig och blängde som om jag var värsta horan!

2008-11-23 @ 12:55:03
URL: http://eurotrash.blogg.se/
Postat av: Maria - f a s h i o n s t a r s ☆

jag vill tatuera mig men är alldeles för rädd haha

2008-11-23 @ 13:43:13
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: Sofie (syster)

Go for it babe! Jag hade blivit jätteglad :)puss

2008-11-23 @ 19:42:54
Postat av: smultris

ohhh, strunta i vad alla andra tycker och tänker... det viktiga är hur du känner... det är ju inga jättestora stjärnor du har tänkt tatuera in...

Själv har jag så många stjärnor att dom inte går att räkna, som en stjärnstorm ungefär, men jag har ju fyllt hela armarna , gjort på ben, mage, nacke och händer osv...



Jag ångrar mig aldrig och tror inte du kommer göra det heller ;)

2008-11-23 @ 21:05:42
URL: http://www.smultris.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0