Giftastankar?




Nu i november ska en bröllopsmässa hållas både i min "hemstad" Florens och i mitt "andra hem", Milano. Många wannabe-brudar kommer att flockas till dessa två modemetropoler för att ta del av kvinnans motsvarighet till ett barn i en godisaffär. Bland dem även jag och en av mina klasskompisar (även hon i ett ett-och-ett-halvårigt förhållande).
Visst, blombuketter och tårtor i all ära, men vad är den verkliga anledningen till att vi söker oss till bröllopsmässorna, smygläser bröllopstidningar och drömmer om att pojkvännen ska ta en paus från Playstation för att fria?
Svaret är enkelt: KLÄNNINGEN!
Kvinnor har i alla tider fascinerats av det drömobjekt som är Brudklänningen. En vit gräddbakelse eller något färgglatt och annorlunda - klänningen är en symbol för kärlek, romantik och happily ever after, men även en dröm som går i uppfyllelse. Det handlar inte så mycket om att "bli gift" (nej, 2008 har vi inget behov av ett kontrakt för att vara med den vi älskar) som att uttrycka sin lycka i en underbar fest.
Själv har jag redan bestämt precis hur den ska se ut (det är nu man är glad att pojkvännen inte kan svenska och därför inte kan läsa denna blogg...): baserad på Christian Diors New Look-kollektion 1947 (alltså med supertight korsett och en vid, puffig långkjol i tyll och chiffong) men tvivlar lite på färgvalet. Vitt eller inte vitt, det är det som är frågan.


Kommentarer
Postat av: Sofie (syster)

Älskling!! du fick mig att vilja gifta mig :P va gulligt och gift dig fort så jag kan få vara brudtärna och ha en fin klänning jag me :D:D:D puss!!

2008-10-28 @ 17:33:00
Postat av: Sascha

Gumman! Tack! Det blir väl några år...men men...vi får se! Känner mig bara så sugen när jag ser de här bröllopsmässorna!

2008-10-28 @ 17:41:48
URL: http://misswrite.blogg.se/
Postat av: delinda

åh härligt med bröllopstema! min kompis bor i florens ;)

2008-10-28 @ 22:52:42
URL: http://www.delinda.se
Postat av: Milena

Hoppas du gifter dig snart vännen! Och ja, klänningen är nog det som är viktigast för en kvinna som ska gifta sig! hahaha

Men sa du gräddbakelse? det fick mig att rysa! :) haha nej jag har inte gift mig (igen) men du vet vad jag tycker om sånt som är överdrivet! No big cake for weddingdress!!!!!!!!!!!

och om du frågar mig så säger jag vitt eller gräddfärgat! Snyggt!

2008-10-29 @ 12:39:31
Postat av: Sascha

Milena: jag vet det...hahahahaha maräng...nejmen min ska vara fiiiiin! men vi får se hur många år det dröjer...ja ja...

2008-10-30 @ 22:04:27
URL: http://misswrite.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0