Confessions of a Shopaholic

Igår såg jag äntligen Confessions of a Shopaholic (skönt att se den hemma i Sverige och slippa den italienska dubbningen) och jag måste säga att den inte alls var så fjantig som jag hört! Filmen var rolig och annorlunda, en frisk fläkt som visade sig vara en utmärkt verklighetsflykt från the real life (mer klagomål och gnäll om mina problem kommer senare).
Det enda jag har att klaga på är..varför i all världen New York? London är själva själen i Shopaholic-böckerna, de flesta butiker Becky shoppar på är engelska kedjor som Oasis, Next och LK Bennett. Efter så många mode- och tjejfilmer och tv-serier om New York, varför ändra på en sådan viktig ingrediens som fantastiska London? Speciellt då huvudrollsinnehavaren Isla Fisher är brittisk.
However så var kläderna underbara (bra jobbat Pat Field!) och Hugh Dancy var jättesöt!




Kommentarer
Postat av: Your Dream Closet -,

TRack så jätte mycket tjejen vad glad jag blir :) <3

2009-04-15 @ 09:39:16
URL: http://yourdreamcloset.blogg.se/
Postat av: Maria - f a s h i o n s t a r s ☆

åh jag måste ta och se filmen snart!

tycker också det är konstigt att de bytt från londin till new york.



och som svar på din kommentar; visst är det jobbigt! oavsett om man väljer att stanna i italien är sverige så kommer en del av än att saknas... man blir dragen från två håll. men jag antar att det blir lättare tillslut, min faster som har bott här i sex och ett halvt år verkar inte ha några problem längre. men det första året åkte hon hem ofta

2009-04-15 @ 09:55:27
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jag håller helt och hållet med dig. Jag var också och såg den för ett par veckor sedan och jag tyckte inte alls den förtjänade denusla kritiken. Den var, som du säger, precis vad man förväntade sig, lite tjejig verklighetsflykt och det är väl inte fy skam?



2009-04-16 @ 08:19:21
URL: http://greiddnos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0