Red or dead




Medan jag och resten av min glada familj drack oss lätt nyårsberusade höll jag tre saker nära till hands: min mobiltelefon (för "gott nytt år"-sms), kameran (för framtiden minnen) och mitt röda läppstift (för en snabb touch-up efter varje champagneglas). Morgonen efter var dock läppstiftet spårlöst borta.
Man kan ju tycka att jag hade tur som inte tappade mobilen eller kameran, men efter noggranna efterforskningar (och mängder av rosa, korallfärgade och genomskinliga läppglansfärger) har jag kommit fram till att ett fint rött läppstift är en kvinnas bästa vän.




Fram till förra året trodde jag inte att jag passade i rött läppstift eftersom det allra mesta i dagens utbud är orangebaserade och jag har kyligare färger med blå underton. Men, tro det eller ej, Nivea gör en helt underbar röd ton (07 Pomegranate) med lite rosa inslag. Lovely.





Röda läppar är klassikt, elegant och väldigt stilrent. En klarröd mun ger ett starkt intryck och berättar mycket om dess bärare. Film- och musikdivor, från Marilyn Monroe till Scarlett Johansson, har burit de röda läpparna som sin signatur (och är det gott nog åt dem, passar det oss andra!).






ps. naturligtvis gick jag och köpte ett splitternytt Nivea Pomegranate så fort butikerna öppnade igen den 2 januari. Längre än en dag klarar man ju inte utan varje tjejs bästa vän!


Kommentarer
Postat av: Dennis

Skönt att höra. Du har perfekt smak! ;)



Gott nytt år btw.

2009-01-04 @ 22:07:04
URL: http://www.dennism.se
Postat av: delinda

röda läppar är verkligen glamour =) kram

2009-01-05 @ 01:18:05
URL: http://www.delinda.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0