Se den!

Hade en helt underbar kväll i fredags.

Efter en lyxig middag (i min nya klänning och högklackat...) med massor av mat och en flaska vin bestämde jag och min pojkvän att se Seven Pounds.

Jag har alltid gillat Gabriele Muccinos filmer, från L'Ultimo Bacio (numera en italiensk klassiker) till The Pursuit of Happyness som är en av mina absoluta favoritfilmer (en av...stryk det! Den är nog min enda absoluta favorit!), så jag var ganska nyfiken på det nya samarbetet mellan Muccino och Will Smith. 
Redan då The Pursuit of Happyness kom ut tyckte jag att Will Smith hade en speciell talang för att uttrycka den känslighet som är typisk för Muccino. Utan att överdriva och göra filmen alltför sentimental och smörig lyckas Will, ibland med bara ett ansiktsuttryck, att framföra lidande, beslutsamhet eller lycka, beroende på momentet som filmen belyser.

Seven Pounds berättar en väldigt speciell historia. Handlingen kretsar kring Ben som lider av samvetskval efter att ha orsakat en bilolycka som kostat sju personers liv, däribland hans fästmö. För att bli kvitt sin ångest ägnar Ben varje dag åt att förbättra sju andra personers liv, inte utan enorma personliga uppoffringar.

Filmen är otroligt rörande och känslosam (själv grät jag som en liten kalv, som min pojkvän uttryckte det) och väldigt originell med sin speciella historia och Muccinos egendomliga sätt att fånga en scen. Jag rekommenderar den till alla!


Kommentarer
Postat av: Sofi

Utmaning i min blogg till ALLA bloggare =) Jag har sammanställt 20 frågor, fria att kopiera.. Du besvarar dom i din egen blogg och på så vis får dina läsare veta lite mer om dig =)

2009-01-25 @ 16:28:20
URL: http://beciell.blogg.se/
Postat av: sofie

ska absolut se den!! :)

2009-01-25 @ 19:42:55
URL: http://makeaphoto.blogg.se/
Postat av: Frida

Det låter som en film jag kommer tycka om, tack för tipset! :)

2009-01-25 @ 23:28:12
URL: http://friiidasfavoriter.blogg.se/
Postat av: ranna

Oh antligen forstar jag vad filmen gar ut pa och som vanligt later det som jatte bra film. Ska ga och se den haha Kram!

2009-01-25 @ 23:51:24
URL: http://liveloveandthrive.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0