The American Dream

20 januari 2009, en historisk dag. En dag då den amerikanska drömmen blir verklighet. 





Jag har en verklig passion för Barack Obama därför att han symboliserar en tro på framtiden och en längtan efter förändring som jag inte ser så ofta bland dagens politiker, eller ens i dagens samhälle. Barack Obama är optimist därför att hans egen historia som ledde till att han lyckades bli den mäktigaste mannen på jorden, bevisar att allt är möjligt. Det inte en kliché, det är vårt enda sätt att ta oss framåt genom kriser och svårigheter: att tro på föränd

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag håller med, det finns ju en anledning till att klichéer blivit just klichéer! Att våga tro och satsa på att saker och ting kan bli annorlunda är ju essentiellt för vår överlevnad och för det behövs stakra förebilder och det kan ingen säga att inte Obama är.



Vad kul att du gillar mina bilder!

2009-01-22 @ 15:51:05
URL: http://greiddnos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0