RIP MJ!

Jag har inga ord.

Idag var en helt vanlig dag, tills ett sms kom från min syster: ni vet väl att Michael Jackson är död?

Död, nej, det kunde väl inte stämma, tänkte jag. Michael Jackson kunde inte dö. Han var typ odödlig.

Men tänk att det var sant.

Världens största artist har helt oväntat dött.

Michael Jacksons musik får mig att minnas min barndom, min tonårstid och en tid som just verkar som att jag drömt ihop. Men Michaels musik stannar kvar i tiden. Alla hans låtar är klassiker och vi dansar ännu till dem varje helg. Från coola Bad och magiska Thriller till romantiska Will You Be There och supersorgliga Earth Song (är det bara jag som grinar ihjäl mig till videon eller finns det andra som är lika överemotionella som jag?), Michaels musik har själ. En legend har lämnat oss.




Kommentarer
Postat av: Patricia

Usch ja, det var helt overkligt och oväntat. Tragiskt, verkligen.

2009-06-27 @ 22:48:26
URL: http://wunderbart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0