Sanningen!

I fredags såg jag och min pojkvän en rolig film baserad på en bok som jag tycker att alla tjejer borde läsa: "He's Just Not That Into You", av Greg Behrendt och Liz Tuccillo (tror att filmen kommer ut i Sverige i april, med den värdelöst översatta titeln "Dumpa honom"...). Boken och filmen har i fokus ett koncept som har potentialen att förändra alla kvinnors liv - eller iallafall våra förhållanden med män.

Greg och Liz, manusförfattare av Sex and the City säsong 5 och 6, lägger fram en enkel och brutalt ärlig idé: om en kille inte ringer dig, inte bjuder ut dig eller gör slut med dig så är problemet inte att han "har mycket att göra" eller "är rädd för att förstöra vänskapen" - han är helt enkelt inte speciellt intresserad. Och vi förtjänar bättre än en kille som inte är speciellt intresserad, visst gör vi tjejer?

Greg och Liz enkla regler: han är inte speciellt intresserad om...

1. ...han inte frågar om du vill gå ut med honom
2. ... han inte ringer dig
3. ... han inte vill vara din pojkvän
4 .... han inte vill ha sex med dig
5 ... han har sex med någon annan
6 ... han bara vill träffa dig när han är full eller hög
7 ... han inte vill gifta sig med dig
8 ... han gör slut med dig
9 ... han slutar att höra av sig
10 ... han är gift eller  på annat sätt "känslomässigt otillgänglig"
11 ... han är elak, respektlös eller bara en stor idiot

...och det finns inga ursäkter, som:

* han har mycket att göra på jobbet
* det är bara en jobbig period just nu
* han är inte "redo"
* han inte vill förstöra vänskapen
* han "är överväldigad av sina starka känslor för dig"
* han tycker att du är "för bra för honom"

Om en kille verkligen är intresserad så vet du det.

Filmen är både rolig och tänkvärd, med härliga skådespelare som Jennifer Aniston, Ben Affleck, Justin Long och Ginnifer Goodwin, men Scarlett Johansson stjäl scenen som vanligt. Till och med min pojkvän tyckte den var rolig och intressant. Det enda problemet jag har med det hela är att till och med den italienska titeln är bättre än den svenska. Hela budskapet går ju förlorat i "Dumpa honom". Snacka om att förenkla saker och ting för mycket.





Kommentarer
Postat av: Maria - f a s h i o n s t a r s ☆

ja det var en riktigt skum översättning!

vill se den filmen =)

2009-03-23 @ 10:43:21
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: zavage

Åh den här filmen vill jag också se!!!

har den på dator hemma... på ryska som vanligt! haha

2009-03-23 @ 13:59:54
URL: http://zavage.blogg.se/
Postat av: sofie

den vill jag se! :D puss

2009-03-23 @ 19:51:45
URL: http://makeaphoto.blog.se
Postat av: Emelie

Åh jag och tjejkompisarna ska se den på fredag, tjoho!

2009-03-24 @ 00:01:25
URL: http://greiddnos.blogspot.com
Postat av: fashiondarling

Oh, visste inte att det fanns en bok! Jag älskar det avsnittet i SATC, när Miranda fattar detta!



Har precis laddat ner filmen och ska se den så fort jag får tid.

2009-03-24 @ 20:57:07
URL: http://fashiondarling.blogg.se/
Postat av: zavage

såg filmen på bio idag!

grymt bra! och rolig!

2009-03-27 @ 22:56:52
URL: http://zavage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0