Nytt bloggprojekt!

Efter min lilla kris i förra veckan börjar sakta men säkert återfå min motivation...jag har kommit fram till att mode är det jag älskar och det finns inget jag kan göra åt det. Detta är min passion och jag måste kämpa vidare för att uppnå mitt mål eftersom jag helt enkelt inte känner mig hel annars. Jag har levt och andats denna värld så länge som jag bott i Italien och även om jag har en "hatkärlek" till modebranchen så kan jag inte hitta något annat som ger mig samma pirr i magen.

Skillnaden är bara den att jag vill satsa på att förändra saker. Nu kanske ni säger dröm vidare, saker och ting är som de är och ingen kan göra något åt det. Men då vill jag iallafall säga att jag försökte.

Därför har jag fått idén till ett splitternytt bloggprojekt där jag tänkte fokusera på "mode med ett hjärta", alltså lägga fram mina idéer om mode som jag vill se det: 
* ekologiskt
* pälsfritt
* skonsammare skönhetsideal

 Den här nya bloggen skulle kunna bli en plats där alla läsare kan dela med sig av sina tankar och även skriva ett inlägg. Då jag är jätteintresserad av att hitta likasinnade personer som vill jobba för att modebranchen ska bli en bättre plats så tänkte jag tipsa och informera om jobb i branchen samt dokumentera min egen väg på karriärstegen som modejournalist.

Vad tycker ni? Skulle ni läsa en sådan blogg? Jag har inte bestämt än om det ska vara italienskt, engelskt eller svenskt, men jag ska jobba vidare på detta!

Tack till Ranna, Mia, Sofie och Emelie som tillsammans med min underbara pojkvän har bidragit till att ge mig denna idé. Låt mig få veta vad ni tycker!


Kommentarer
Postat av: Maria - f a s h i o n s t a r s ☆

jag tycker att det låter som en grym idé =)

2009-03-31 @ 09:24:08
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: delinda

låter ju kanon, go for it =)

2009-03-31 @ 10:17:30
URL: http://www.delinda.se
Postat av: Ranna

Jag sager go for it!!! Jag skulle rekommendera att du skriver den pa engelska da fler kan njuta av din blogg samt komma med ideer....Vad jag ar stolt over dig!!! PUUSSSSSS

2009-04-02 @ 03:15:24
URL: http://liveloveandthrive.blogspot.com
Postat av: Ranna

Jag sager go for it!!! Jag skulle rekommendera att du skriver den pa engelska da fler kan njuta av din blogg samt komma med ideer....Vad jag ar stolt over dig!!! PUUSSSSSS



ps vet inte om detta kommer att synas 3 ggr men den sager att min post inte uppdateras sa sorry om du ser den mer an en ggn....puss puss

2009-04-02 @ 03:17:18
URL: http://liveloveandthrive.blogspot.com
Postat av: Mia

Jag tycker det låter toppen! Go for it!



Min humörkris tog lite längre tid, säkert för att jag inte lät mig tröstäta annars funkar ju Ben & Jerry jämnt men försökte tänka på bikinisäsongen det hjälpte ju inte direkt när man redan var förbannad..:)



Stor kram

2009-04-02 @ 10:27:05
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: Emelie

Underbar idé Sascha! Jag säger go for it och jag lovar att du har en läsare i mig och en länk från min sida! Som jag sagt förut, du har så bra idéer och BEHÖVS i modebranschen, så om du orkar och kan, hjälp till att göra modevärlden en bättre plats att leva i! Vad kul att det kunde födas en kreativ idé även ur tvivel, det måste väl betyda något?



Kram Emelie

2009-04-05 @ 22:03:30
URL: http://greiddnos.blogspot.com
Postat av: sophia

jättebra ide, håller med tidigare inlägg, gör det på engelska så du når ut till fler!

2009-04-09 @ 14:25:29
URL: http://sophiapetite.blogg.se/
Postat av: Mari

Jag skulle vilja läsa om det. Håller med om att engelska skulle nå ut till fler :)

2009-04-17 @ 23:45:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0