Konsten att vara klassisk

Idag pratade jag med en av mina kompisar som även är designer (snart kommer ni att få se bilder på några av hennes kreationer) om vad som är verklig Stil med stort S och vad som kan krävs för att en person ska räknas som Välklädd.

Vi kom fram till att nyckeln till att klä sig väl är att förstå och känna sin egen figur med alla dess för- och nackdelar och veta vad som passar en. Viktigt är även att klä sig efter humör och inte efter trender (själv är jag numera en expert på att plocka i de aktuella kollektionerna, välja det som passar mig, min figur och min plånbok och personalisera det för att göra det till mitt eget)

Det svåra i att ha en stil som fungerar är, tro det eller ej, inte att klä sig annorlunda och "originellt", utan, just det, att vara klassisk.

En skjorta och ett par jeans. På rätt sätt kan dessa två plagg bli huvudingredienserna i en fantastisk outfit. Men risken finns även att de ser otroligt tråkiga ut. Minimalism är mycket, mycket svårare än vad det ser ut som.

Just därför fortsätter Victoria Beckham att vara min stilikon och jag tackar italienska Vanity Fair (en av världens absolut bästa tidningar) för detta omslag:






Stilren. Enkel. Minimalistisk. Klassisk.

Victoria är rena linjer utan krångel, elegans utan snobbighet, sensuell utan att vara vulgär, modern utan att vara fashion victim och klassisk utan att vara tråkig. Detta är vad verklig stil är.

Kommentarer
Postat av: Ranna

Vacker klanning och omslag. Det ar definitivt svart att hitta ens ratta stil, da man gatt igenom massa hemskt pa vagen hehe. Men jag har markt att minimaliser sin outfit har jag blivit duktigt pa. Jag har pa mig en outfit och om det ar ett plagg som sticker ut sa framhaver man just det plagget pa basta satt mojligt. Har man inget plagg som sticker ut sa ar det dags for mina vanner, accessories att skota sitt jobb. Man kan lyfta vilken outfit som helst med ett langt halsband, eller stora orhangen, ett armband som sticker ut eller en stor ring pa fingret. Nu tycker jag att farg ar valdigt viktigt. Men ja haller fortfarande pa att lara mig sa massa misstag kommer att goras haha.

PUSS OCH KRAM!!!

2009-02-06 @ 22:34:14
URL: http://liveloveandthrive.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0