Mitt nya ansikte!

Det är aldrig lätt, det här med foundation. En perfekt makeupbas ska vara lagom täckande, inte ligga som ett irriterande pudrigt täcke över ansiktet och framför allt vara precis rätt färg för att kunna smälta in i hudtonen men samtidigt ge en snygg, jämn nyans.

I söndags gjorde jag en jättetrevlig upptäckt: Make Up Store Matt Foundation i färgen Vanilla (som passar utmärkt till min ganska ljusa hudton). Ligger perfekt, jämnar ut och är en gudagåva för en fet hy!
Kostar visserligen 245 kronor men det är det värt för en perfekt, jämn hudfärg!







Vilken foundation använder ni?


Kommentarer
Postat av: Mia

Jag har L'Oréals puderfoundation från deras mineralserie. En del klagar på att den inte är jättetäckande. Den är definitivt åt det lättare hållet men det är precis därför jag gillar den. Jag hade sån problemhy för några år sen och om jag har för tunga saker mot huden som täpper till får jag bara en massa utslag.

Nu när min hy är fin behöver jag ändå inte helt täckande. Så den är perfekt för mig och speciellt nu på sommaren.

Priset är också bra. Testa testa! :)



Härlig Helg!

Kram Mia

2009-07-03 @ 09:34:53
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: Maria - f a s h i o n s t a r s ☆

den där använde jag förut =) superbra. använder dock ingen foundation på sommaren

2009-07-03 @ 11:23:09
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: Patricia

Svar: Jag har alltid gillat henne, men har läst några artiklar om att hon inte skall vara speciellt trevlig.



Den låter lovande! :) Jag använder Double Wear från Estée Lauder i färgen ”Pale Almond”, fast under sommaren använder jag inte foundation under dagen utan kör på Bronze Goddess från Estée Lauder på lite utvalda partier i ansiktet . Det är en blandning av en väldigt tunn foundation ser endast ger lite färg samt lyster. Perfekt när det är varmt ute men man ändå insisterar på att få en lite jämnare hudton.

2009-07-03 @ 15:47:02
URL: http://wunderbart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0