Skrattfest

Först och främst vill jag be alla om ursäkt för min bloggfrånvaro. Ibland är små pauser nödvändiga ta det lugnt, jag kommer aldrig att överge bloggen!

Vilken helg. Igår hade jag och min kille vår tvåårsdag, vilket vi firade med en mysig romantisk middag. Idag lunchade jag hemma hos mamma och avslutade min mysiga superlördag med dinner and a movie med min älskling D. och min syster. Vi åt sushi och tittade på "Brüno" - och jag skrattar fortfarande.

Filmens stjärna Sacha Baron Cohen (det är en ära att dela mitt namn med en så begåvad man, heheheh) spelar en supergay modereporter som efter att ha förstört en modevisning i Milano ger sig iväg till Los Angeles för att försöka sig på att bli kändis. Filmen driver med kändisfixeringens USA där hemmagjorda porrvideos och smaklösa dokusåpor är vägar till odödlighet, men även med fördomar mot homosexuella och inte minst med modevärlden.

Det var roligt att se scenen där Brüno stormar in på scen under Agatha Ruiz de la Pradas visning i Milano eftersom jag faktiskt satt på andra raden under visningen när den hölls i september 2008!





Minns att det blev totalkaos! Visningen avbröts och säkerhetsvakterna fick ingripa.


Filmen är underbart smaklös, härligt provocerande, fantastiskt kontroversiell och alldeles, alldeles underbar. Gapskratten avlöser varandra och man kan inte låta bli att hänföras över Baron Cohens kameleontförmåga - detta är mannen som efter Ali G och Borat porträtterar ytterligare en superfjantig, extrem karaktär, med en galet träffsäker komik och en karisma som är få förunnad. Årets skrattfest!







...och trailern (där ni kan se Agatha-visningen där jag satt i publiken!)


Kommentarer
Postat av: Sofie

JAG ÄLSKAR HONOM :D rooooligaste filmen ever!!!

2009-07-11 @ 22:16:32
URL: http://makeaphoto.blogg.se/
Postat av: Amanda

sv; tack detsamma!

2009-07-12 @ 00:02:21
URL: http://brevtillmarion.blogg.se/
Postat av: Lisa

Hej igen!



Jag lyckas inte fa fram mailet till dig, maila mig pa [email protected]



Det är 18.00 imorgon som gäller!



Kram Lisa

2009-07-12 @ 12:17:01
URL: http://parislisa.blogg.se/
Postat av: Petra

svar: först blev jag besviken på boken för att där var för lite bilder :P men den lär en en massa och ger bra tips! :)

2009-07-12 @ 16:24:26
URL: http://petras.blogg.se/
Postat av: Emelie

Grattis till 2-årsjubiléet!



Vad kul att du skriver att du gillar filmen. Min kille hade precis sett den i USA och han berättade för mig att den var såååå rolig att han inte visste var han skulle ta vägen. Jag tog det med en nypa salt eftesom jag inte är så mycket för komedier och jag har inte ens sett Borat, men efter din recension måste jag ju nästan ge den en chans :)

2009-07-13 @ 22:42:27
URL: http://greiddnos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0