Svensk sommar!

Msn-samtal, fredag eftermiddag:
Jag: Jag saknar Italien så att jag dör!
Min italienska kompis: Tänk på att du bor i en så otroligt vacker stad!
Jag: Jag vet, men...det är tråkigt!
Min italienska kompis: Vilken tid blir det mörkt i Stockholm nu?
Jag: Vet inte, vid typ 23.
Min kompis: Du fattar inte vilken tur du har!

Efter fem somrar i Italien trodde jag aldrig att jag skulle uppskatta svensk sommar så mycket som jag gör...Stockholm är fantastiskt! Jag upptäcker staden på nytt med min italienska pojkvän och börjar faktiskt se Stockholm utifrån turisternas/invandrarnas ögon.
 Nu när vädret når 25-gradersstrecket varje dag så har vi absolut inget att avundas varmare länder (det regnar i Italien och blåser i Grekland, bara så ni vet). Vi har tillgång till pulserande storstadsliv såsom strand, sol och bad. Vi kan ta långpromenader vid vattnet, åka galna bergochdalbanor på Gröna Lund, shoppa både dyrt och billigt, gå på museum gratis, sitta på mysiga kaféer, festa på härliga barer och discon, äta mat från alla världens håll och kanter samt sola både i parker och på stränder staden över. Svensk sommar är toppen!


Summer Love
Summer Love by Sascha and the City on Polyvore.com




Klänningar, toppar, ballerinaskor och väska, shopruche.com
Solglasögon, Ray-Ban
Halsband, Betsey Johnson


Kommentarer
Postat av: delinda

fint sommarkollage =)

2009-06-28 @ 14:41:51
URL: http://www.delinda.se
Postat av: Maria - f a s h i o n s t a r s ☆

här regnar det inte =) vi har molnfritt och 30 grader

men skönt att du trivs igen i sverige hihi

2009-06-28 @ 18:34:06
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: Cleo Khaldi Iles

Hej! upptäckte din blogg för ett tag sen! det är roligt att läsa,jag är ingen passionerad fashion fan,men älskar italien,och det är intressant att läsa) lycka till med bloggen! baci Cleo.

2009-06-29 @ 07:28:09
Postat av: Sascha

Maria: men va skönt. en kompis som bor i Trezzano i närheten av Milano har sagt att det var storm förra veckan, bra att det är bättre väder nu.

2009-06-29 @ 19:08:52
URL: http://misswrite.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0