Elsas mode

Sofi Fahrman måste man ju bara älska. Hon är ju själva urbilden av den framgång vi (och med vi menar jag vi modebloggare) drömmer om: vansinnigt snygg, ALLTID fint och originellt klädd, grym på det hon gör (när jag har en tidning som heter Saschas mode där jag kan sätta min egen feja på omslaget varannan vecka, då har jag verkligen lyckats), bor mitt på Manhattan och nu kommer hennes debutroman "Elsas Mode" som jag längtar ihjäl mig efter att läsa! Okej, det kanske inte blir Nobelpriset i litteratur, men redan från bokens omslag framgår det tydligt att här vankas det beroendeframkallande glamour-chiclit som inte handlar om New York eller London utan vårt eget Stockholm! Ska bli jättekul att ta ett kliv in in Elsas glitterglammiga version av huvudstan.

Sedan tycker jag att det är lite extra kul att det skrivs en bok om att modeblogga eftersom modebloggar har blivit ett sånt fenomen. Lite kul för jag var en av Italiens första modebloggare när style.it startades och "förutspådde" att hela blogggrejen skulle bli enorm. Jag (och många andra) struntade att lyssna på tidningar som hävdade att "nu räcker det" med modebloggar förra året och håller inte med dagens Stockholm City om att "modebloggen har blivit töntig", för titta vilka makthavare vi har blivit i modesamhället! Bloggandet är en del av en modekultur som utmärker nutiden på ett ganska fantastiskt sätt - det är ju hur coolt som helst att vi kan uttrycka oss på det här sättet och tänk på hur mycket roliga människor man lär känna genom att blogga. Och vilken inspiration man får! Fast jag jobbar med att skriva kommer jag aldrig att kunna sluta blogga - Sascha and the City är en del av mig! En ganska viktig sådan, dessutom. För mig och alla andra som älskar att blogga och läsa andra bloggar finns nu alltså en liten rosa godbit ute i bokhandeln!





Kommentarer
Postat av: Miss Agda

Jag trodde nog aldrig att jag skulle vilja läsa en roman om just modebloggandet, men denna bok tänker jag minsann läsa!! Sofi är en stentuff businesskvinna trots att många rentav hatar henne. Älskade hennes motto som jag läste i Elle igår: If you snooze, you lose! Precis vad jag behövde höra när snooza är vad jag ägnar mig åt en timme om dagen. fast självklart kan man tolka det symboliskt också: kör på och vela inte.

2009-10-22 @ 18:22:23
URL: http://www.missagda.blogspot.com
Postat av: delinda

roligt att det blivit stort =) Starbucks dyker upp på arlanda i början av nästa år

2009-10-22 @ 22:47:03
URL: http://www.delinda.se
Postat av: Ranna

Jealous? who me? NOOOO....OF COURSE!!! Jag skulle inte tacka nej till hennes jobb alls....sa kul att lasa att hon slappt en bok om bloggning da ja velat skriva filmmanus om en tjej och fenomenet som heter BLOGG! nice nice...man maste vaga ta for sig antar jag haha...jag vantar pa ett fenomen skrivet av Sascha haha...love love love

2009-10-23 @ 00:40:51
URL: http://liveloveandthrive.blogspot.com
Postat av: Maja: STYLE & LIFE by LEIA

JAAAA....å då får vi mötas upp på Arlanda å klunka kaffe:)



Ja....det där är en bok som måste läsas...jag gillar ju alla rosa-pastelliga.chiclit.flickböcker så det blir nog en höjdare. Sofie är imponerande även om jag för min del inte tycker att hon är så snygg.....men vad är utseendet när man har hjärnan;)?



kramar

2009-10-23 @ 00:47:31
URL: http://styleandlifebyleia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0