Bäst klädda 2008

...och så var det dags.

Ni som följt mig redan då jag bloggade på Aftonbladet vet att varje år runt nyår kör jag min best dressed list. I år finns det några få nyheter och många gamla godingar...


1. Victoria Beckham



Fortfarande stilfull, klassisk och alldeles, alldeles underbar. Med sin nya kläningskollektion tog Victoria Beckham New Yorks modevärld med stormsteg och får för tredje året förstaplatsen på min bäst klädda-lista.



2. Sarah Jessica Parker



Årets mest efterlängtade biohändelse, Sex and the City-filmen, togs emot med buller och brak - och med en strålande Carrie Bradshaw.



3. Blake Lively





En fräsch, ungdomlig men ändå elegant stil som inte har så mycket gemensamt med de nya It girls som slappar sin väg genom premiärfester och kändisgalor med okammat hår och gammalt smink. Blake är som en frisk fläkt stil.


4. Gwyneth Paltrow




Detta var året då Gwyneths nya, coolare och djärvare stil föddes. Tvåbarnsmamman och Oscar-vinnaren blev mer vågad och mer stilig på köpet.

5. Dita Von Teese



Burlesque-drottningen Dita ser alltid ut att vara hämtad ur 50-talet: sagolika klänningar, söta skor, dramatisk svart eyeliner, röda läppar och perfekt manikyr. Underbart i en värld där trasiga jeans är ett modefaktum.

6. Katy Perry



Jag har alltid gillat kändisar som vågat klä sig "konstigt": vågat, kreativt och annorlunda. Katy Perry provocerar inte bara genom sin musik utan även i stilen. 11 kostymbyten på MTV awards - need I say more?

Kommentarer
Postat av: Mia

Gwyneth håller jag med om. Jag föredrar dock Leighton framför Blake men Katie Perry är grym! Och självklart är SJP timeless.



Roligt med listor - är beroende av det. Löjligt roligt!

Kram Mia

2008-12-29 @ 16:31:46
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: delinda

Håller med dig totally ;) SJP äger!

2008-12-30 @ 10:11:42
URL: http://www.delinda.se
Postat av: Miss Agda

Tack för denna,vilken njutning att läsa:-)

2008-12-30 @ 18:03:34
URL: http://www.missagda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0