Kära tomten del 2!

I en tid då allt fler fashionistas inte vill något hellre än att bära loggor från topp till tå (Gucci, Fendi, Louis Vuitton) har jag fått nog av att gå runt och se ut som en vandrande reklam för något snobbigt modehus. De ytterst få gånger jag haft råd med designerlyx i det förflutna har jag ofta valt monogrammerat, men skulle jag med hjälp av anden i flaskan helt plötsligt få råd med en 30 000-kronors väska så skulle jag föredra att låta designen tala för sig själv.
Efter att ha sagt detta... kan jag inte låta bli att, alla kopior och allt överflöd till trots, älska Chanel-logon. Den är liksom så klassisk. Så fylld av historisk mening. Så elegant.







Chanel-accessoarer, som detta halsband, andas ren lyx utan att vara alltför uppenbara. Pärlorna tillför en kvinnlig och tidlös stil, medan logon finns där utan att vara alltför skrikig.

Om någon av mina jultomtar skulle bli några tusenlappar rikare bara sådär...så vill jag börja det nya året som Anne Hathaway i Djävulen bär Prada...



Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag älskar Chanel, min absoluta favorit. Halsbandet är fantastiskt! Än så länge har jag endast ett par snorfina Chanelörhänge som jag är livrädd att tappa, haha, fast jag använder de mycket!

2008-12-12 @ 09:15:43
URL: http://greiddnos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0