Shopaholic? Javisst!

Någon gång nästa år kommer äntligen filmversionen av Sophie Kinsellas Shopaholic-böcker, med engelska skådespelerskan Isla Fisher i huvudrollen som slösaktiga men moderiktiga Becky Bloomwood. Filmens kostymör, Patricia Field (kvinnan bakom Sex and the Citys fantastiska garderob, Oscarnominerad för kläderna i Djävulen bär Prada) har denna gång blivit kritiserad både av filmjournalister och av bloggosfären (en av mina favoritbloggar, www.stylebakery.com, undrar om fimen ska visas i svartvitt eftersom detta skulle förklara varför ingenting matchar) för de överdrivna färgexplosionerna i Beckys styling. Men jag måste applådera Patricias val eftersom trots galenskapen (jag skulle inte heller ta på mig de här kläderna, tro mig) har hon inte bara använt kreativiteten och fantasin till max, men hon har även fullt förstått Becky Bloomwood-karaktären. Längtar efter filmen!




Galet...



...och alldeles....




...alldeles....




underbart!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jättefina bilder men det är svårt att läsa dina texter, är det fel på min dator eller har det gått snett någon annanstans?



/Emelie

2008-11-18 @ 20:51:36
URL: http://greiddnos.blogspot.com
Postat av: sofie

haha modig tjej :D det såg lite galet ut men på något sätt så gillar jag det ändå :p

2008-11-19 @ 19:54:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0