Alla hjärtans JAG!





Det finns högtider som man längtar efter att fira, som jul och nyår. Det finns andra som i våra moderna vardagsliv inte har någon större mening förutom att man får ledigt från skolan, som Kristi Himmelfärdsdag. Och så finns det de som är uppfunna bara för att sälja grattiskort och små söta chokladaskar. Som den 14 februari.

Jag har aldrig, som singel eller häften av ett par, firat Alla Hjärtans Dag. Don't get me wrong, jag är världens mest romantiska person. Det är bara det att jag alltid haft en start motvija mot smörighet och fejk. För mig har det alltid varit en meningslös helg: om jag är tillsammans med någon ska av någon anledning vara Dagen Då Jag Måste Visa Hur Mycket Jag Älskar Honom. Då kan jag nöjt konstatera att för mig och min D. är varje dag Alla Hjärtans Dag. Och är man singel, ja då kan man lika gärna gräva ner sig under täcket för att undkomma den rosa, fluffiga och hjärtformade världen utanför.

Nu har jag då haft sån tur att D. är lika romantisk som jag och råkar ha en förkärlek för just den 14 februari. I går gav jag upp och gav St. Valentin en chans.

För något år sedan hade min pojkvän nämnt att han sett ett par boxershorts med gitarrtryck i en butik. Vi jagade både Florens och Milano runt för att hitta detta under-verk, men kollektionen var tyvärr slut, så den lilla episoden glömdes (iallafall av honom) bort och vi gick vidare med våra liv.
Uppfinningsrik som jag är pallade jag mig till ett tryckeri beväpnad med ett par vita boxers och en bild på en elgitarr. Som visade sig vara en bas. Tacka Gud för tryckerikillen och hans passion som han delar med min älskling! Då vi lyckades få tag på rätt bild visade det sig att boxern var fel material och trycket blev fel. Det trycktes om och perfektionen var ett faktum! Men kreativa jag behöll även den felaktiga presenten och gjorde den till ett konstverk med hjälp av textilpennor. Nu hänger det ett par inramade vita boxers på D:s sovrumsvägg i Milano, med en sned gitarr och "jag älskar dig" på världens alla språk (nåja, ett par) skrivet i alla regnbågens färger.

Själv fick jag två underbara överraskningar:




Mitt nya favoritarmband från Swatch






...och ett porträtt som i framtiden kommer att vara värt sin vikt i guld, skapat av min favoritkonstnär (som även råkar vara min pojkvän!)

Jag har ändrat mig. Leve den 14 februari!

Kommentarer
Postat av: sofie

va söta ni är och jag älskar er båda massor! min valentine's day blev rolig fast än jag är singel! bakade jätte goda kakor och bakelsr med min kompis och kollade på film! :D saknar er!! don't forget, du och jag <3

2009-02-15 @ 15:35:17
URL: http://makeaphoto.blog.se
Postat av: Lisa

Ah vad gulligt! Och vilka underbara presenter ni gett till varann!

2009-02-15 @ 22:48:25
URL: http://parislisa.blogg.se/
Postat av: delinda

åh vad mysigt =) underbart porträtt!

2009-02-16 @ 10:59:40
URL: http://www.delinda.se
Postat av: zavage

Tycker egentligeni nte heller att man behöver en dag för att visa varandra att man älskar varandra...man gör det varje dag med små mirakel... men håller med om att det är liiite mysigt med en sån dag!

och den där porträtten...du vet vad jag tyckerom det!!!!! jag-som gillar själv att teckna.... din lilla konstnär till kille är GRYM!!!

2009-02-17 @ 12:32:18
URL: http://zavage.blogg.se/
Postat av: Mia

Härligt med en så personlig gåva!



Stor kram Mia

2009-02-18 @ 10:47:31
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: Emelie

Så himla fint, vilken underbar present, så personlig och så vacker!



Jag håller med dig, alla hjärtans dag är inget för mig men fina gåvor och kärlek kan man ju alltid ge varandra oavsett om det är den 14 februari eller inte, så varför inte på den 14 februari ;)

2009-02-19 @ 09:00:20
URL: http://greiddnos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0