Italiensk modemässa

Dagens besök på Pitti Uomo (italiensk modemässa för herrmode) och Pitti W (dam pre-kollektioner) var en intressant, om något stressig, upplevelse. Eftersom jag går en modeutbildning är modemässan ett måste varje år. Miljön är ungefär densamma varje säsong: rörig, internationell och väldigt stressig. Jag går in föväntansfull och går ut med högar av gratistidningar och gratis väskor och tygpåsar. Trött, men på gott humör!

Årets herrmode är enkelt och stilrent, i djupa färger och med en hel del klass.



...som här hos min personliga favorit Aquascutum.

Sedan ett år tillbaka är min "hemstad" Florens även värd för Pitti W där dammodet presenteras i pre-kollektioner. Intrycket blev positivt trots det ganska så begränsade utbudet, tack vare de väl valda kollektionerna.

Några nyheter hos Pitti W är Pink Memories...




...romantiskt, vackert och drömmande...

och Milky Wear, märket vars kläder skapas med hjälp av ett mjölkprotein:




Milky Wear sägs vara det nya steget mot ett mer naturvänligt mode då kläderna görs ekologiskt och jag hoppas verkligen att fler märken följer dess exempel och skapar naturliga men vackra plagg!


Kommentarer
Postat av: Jenny

wow, läste precis din lilla presentation om dig själv och wow.. jag är ungefär SÅHÄR avis på dig haha :)

2009-01-13 @ 19:03:04
URL: http://pennypie.blogg.se/
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

hoppas du haft en bra kväll! kram

2009-01-13 @ 23:26:33
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jenny: tack! Va söt du är! det är INTE det "drömliv" som många tycks tro, men visst är det trevligt. Klagar inte.



Garderobs: jodå inte illa alls! Själv?

2009-01-14 @ 20:39:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0