Ingen triangel i år!

I helgens oväntade sommarväder blev jag inspirerad att ge mig ut i butikerna och leta efter en snygg bikini (då två av mina har kommit bort i flytten från Italien...), på jakt efter snygga färger, roliga mönster och framför allt en skärning som visade min figur på bästa sätt - det vill säga en push-upbikini, eller iallafall något med bygel.

Men det var ju lättare sagt än gjort när affärerna svämmar över av triangeltoppar som enbart passar modellerna som glatt kastar sig i vågorna på reklambilderna - pinnsmala, plattbystade tonåringar som alldeles utmärkt klarar av att hoppa i poolen iklädda en triangelbikini utan att halva brösten faller ut. Hittade en ursnygg bikini på Cubus, vit med ett tropiskt palmtryck på framsidan, som givetvis bara fanns i trekantsmodell eller, ve och fasa, BANDEAU!! Här har vi en modell som enligt min blygsamma åsikt inte passar någon alls - till och med skyltdockans bröst ser ut att hänga som två säckar! Varför i all världen skulle jag köpa en bikini som får min byst att se ut som två hoprullade korvar?





Ursnyggt på modellen.  Mindre snyggt på mig.



Sedan så hjälper det ju inte att min kille kommer med kommentarer som "jamen den där triangeln satt jättebra på dig, ni tjejer fattar ju inget! Killar borde välja era baddräkter. Ni kan ju inte tänka på hur den sitter, utan på hur den ser ut."
   Lilla gubben, hur en bikini sitter är liksom själva basen i hur den sedan kommer att se ut. Och då föredrar jag något som är så smickrande som möjligt. Frågan är bara var jag ska hitta det?






Svårare än så här behöver det faktiskt inte vara. Synd att Victoria's Secret bara finns i USA, men snart ger jag väl upp och använder mig av deras smarta shipping-tjänst!


Kommentarer
Postat av: Maria - f a s h i o n s t a r s ☆

hihi hoppas du snart hittar den perfekta för dig =)

2009-06-02 @ 12:25:12
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: Mia

Victoria's fraktar internationellt bl.a. till Sverige. Vet inte hur det är med Italien. Så in och klicka!



Kram

2009-06-02 @ 13:33:22
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: zavage

det g[r ju alldelles utmärkt att använda VS nätsida för shopping, de är grymma! :)

by the way, jag älskar triangelbikini! :).. inte för att de håller nåt men snyggt är det!

2009-06-03 @ 02:21:33
URL: http://zavage.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jag kan absolut inte ha trekantsbikin men däremot de som har lite större kupa, utan bygel och som man knyter både i ryggen och runt nacken med lite tjockare band, de tycker jag är helt underbara och då har jag ändå E-kupa. Jag vet att det låter märkligt men kolla in Lindex, KappAhl och Åhélns.



Kram Emelie

2009-06-04 @ 10:21:49
URL: http://greiddnos.blogspot.com
Postat av: systerrrr

håller helt med! vi borde leta tillsammans :) <3

2009-06-04 @ 12:13:04
URL: http://makeaphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0