Ännu en resa...

Efter mängder av ansträngningar har jag äntligen klarat av det. Jag försökte med alla sätt och vis: jag klämde, jag trycke, jag rullade, jag satte mig på den...och till slut: voilá! Resväskan är stängd!

Om drygt två timmar sitter jag på ett tåg till Milano och min pojkvän. Imorgon kväll är jag (och mitt 70-kilos bagage) äntligen på väg hem till Stockholm. Hem ljuva hem.

Hur jag än försöker att ändra på mig, bli en annan, bli den där tjejen som reser med en liten 10-kilos beautybox där hela fem klänningar vilar prydligt ihoprullade, så är det inte jag. Jag är tjejen som alltid står i kö för att betala övervikten på väskan, tjejen som inte hittar det där skärpet för att hon glömde det hemma i Florens, tjejen som helt enkelt inte kan resa organiserat.

Men men. Vi får se exakt hur mycket Ryanair gör mig fattigare den här gången.



Kommentarer
Postat av: Miss Agda

Ja, ryanair är tyvärr inte speciellt snälla o generösa när det gäller övervikt... Man åker alltid på att betala:(

Har själv samma problem som du varje gång jag reser...

2008-12-20 @ 13:24:59
URL: http://www.missagda.blogspot.com
Postat av: Mia

Ja Ryanair suger. Det märkte jag när jag bodde i London. DEt är väl så de får in sina pengar.



Så du har en pojkvän hemma i Stockholm men du bor permanent i Florens och det funkar? Vad imponerad jag blir. Är det kärlek så är det...



Trevlig resa!

Kram Mia

2008-12-21 @ 20:42:03
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: Lisa

Nej men, du kan ju inte aka nu! Beckham har ju precis anlänt i Milano läste jag ;)



Hoppas att du far det underbart hemma i Sverige!



Kram Lisa

2008-12-21 @ 21:44:42
URL: http://parislisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0