En värdig First Lady!

Min passion för Barack Obama är numera ett känt faktum! Jag tycker att valet är ett fantastiskt framsteg för USA och för världen. Och ni vet hur det brukar låta...bakom varje framgångsrik man...which brings us to Michelle Robinson Obama.
USA:s första afroamerikanska First Lady är (minst) lika mycket en förebild som hennes man: en stark, självständig karriärkvinna som, istället för att låta sig överskuggas av sin otrolige man, är ett stöd och en inspiration för honom. Hela världens nya presidentfu är nämligen inte bara superintelligent (Michelle har två universitetsdiplom i juridik, från två obetydliga små amerikanska skolor som heter Princeton och Harvard) utan utstrålar även en positiv anda som alltid smittar av sig. För att inte nämna hur kära hon och hennes man alltid ser ut! Det är övertydligt att de är ett par som älskar och tror på varandra.
 Sist men inte minst är Michelle den mest stilfulla kvinnan inom amerikansk politik på länge (ät upp det, Sarah Palin)!  Då jag aldrig varit något stort fan av Jackie O (stäm mig då) så undviker jag den jämförelse som gjorts av flera andra, senast av svenska Elle. Enligt mig är Michelle den första i sitt slag.
Här är några av Michelles höjdpunkter inom mode:




Kommentarer
Postat av: Maria - f a s h i o n s t a r s ☆

jag håller verkligen med, det här tror jag starkt på och är nyfiken på hur det hela kommer att utveckla sig

2008-11-07 @ 10:17:01
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: yasmine

Jag är mycket glad för hela familjen Obama och ser fram emot när de flyttar in i White house. Förväntningar är stora och jag hoppas att ingen blir besviken.



Håller med dig om Michelle Obama, vilken kvinna!!! Om jag någonsin skulle bli presedentens fru (inte för att jag kommer bli det men i alla fall) så skulle jag verkligen ha Michelle som min förebild.



Och du har rätt om den där..."bakom varje framgångsrik man..." Det är så sant, så sant ;)))

2008-11-11 @ 09:14:24
URL: http://yasmine-blogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0