Kära mina skor!

Kära mina skor (stövlar, stövletter...det är er jag pratar med!) !

Varför måste ni jämt gå sönder? Vad gör jag för fel som får er att vilja slita ut klacken på fem minuter?  Kom nu inte med ursäkten "nejmen vi är ju bara ett par stövletter från Zara, vi kostade bara 40 euro, vad begär du av oss egentligen?" för även era dyrare vänner ställer till med samma problem. Och jag vill inte höra "det är Florens gator" för sen händer samma sak i Milano eller Stockholm.

Tänk er skammen jag går till mötes när jag tar med er till skomakaren, som tittar på mig som om jag vore ett underligt djur på zoo och mumlar: "men hur bär du dig åt flickebarn, att ha skor som ser ut på det där sättet!"

Jag skulle vilja svara: "vore det inte för mig och mina trasiga stövlar skulle du inte ha några kunder!" men jag begränsar mig till att ge er några onda ögonkast och hoppas att ni börjar uppföra er.

Nu räcker det, verkligen. Från och med nu är det stark och tålig klack som gäller. Jag vill ha skor som står ut med mina promenader i Florens, utekvällar, resor och resten av mitt underbara liv! Förstått? I utbyte lovar jag att putsa er lite oftare.






...kommer även denna läckerhet från Chanel att bedra mig när jag kommer att ha råd?

Kommentarer
Postat av: ranna

ja kan saga sa har...ja har jobbat m skomakare o varje dag sa va d minst 2 klack byten, varfor? jo for att for att skapa en sko sa billigt som mojligt sa ar materialet pa klacken gjort av plast o gar sonder valdigt snabbt (plus att d e valdig halk risk sa se upp). Basta sattet e att byta ut klacken innan du gar m d utomhus o byt till gummi..beroende pa hur tjock klacken sa behovs inte lagning lika ofta...basta klacken, for smala klackar, e metall men nackdel: LATER OTROLIGT HOGT...men d e ett pris man maste betala for att ha pa sig style..

2008-11-07 @ 23:27:42
Postat av: Milena

vännen din sköna stil att skriva få mig att bli glad!

puss och lycka till med klack och stövell problem! :)

2008-11-09 @ 15:38:23
Postat av: delinda

hihi känner igen mig där;) ha en trevlig kväll!

2008-11-10 @ 17:50:13
URL: http://www.delinda.se
Postat av: MALIN

hehe jag känner helt klart igen mig :) super jobbigt med dessa klackar :) jag har hört att dom blir bättre efter första om klackningen :) kramen

2008-11-10 @ 17:55:25
URL: http://maliinnilssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0