Jakten på drömhuset!

Jag har fått lära mig the hard way att det är allt annat än lätt att söka boende i Stockholm! I nuläget bor jag och min amore fortfarande i vårt drömpalats på Gärdet, men snart är sommaren slut, lägenhetens ägare flyttar in igen och vi måste hitta ett nytt hem. Varje dag kollar jag annonser (har till och med satt in en egen!), men det finns tyvärr många fler weirdos i bostadsdjungeln än jag trodde!

Topplista:
1. Han som ville ha ett ÅRS hyra i förskott
2. Han som insisterade på en "ensam tjej" i lägenheten (läskigt eller?)
3. Hon som hade 10 kvadratmeter att hyra ut. Räcker inte ens till mina skor.
4. Alla som svarar på min annons och söker inneboende! Skriver jag lägenhet menar jag lägenhet, inte ett rum på 15 kvadrat som jag och min kille ska samsas på plus delat badrum och kök.

Suck.

Så nu går jag ut med en blogg-annons: känner ni någon som hyr ut en lägenhet i Stockholm så hör av er! Vi är trevliga, skötsamma, har inga husdjur och bra referenser. Högst 6000 i hyra!

...just det, lägenheten får gärna se ut så här: (nu drömmer jag mig bort...)













Bilderna kommer från Olivia Palermos lägenhet på Manhattan...lite att drömma om!

Kommentarer
Postat av: Sabine - Utan dina andetag

så fint :D

2009-08-21 @ 13:41:30
URL: http://enibas.blogg.se/
Postat av: zavage

vännen jag hoppas ni hittar nåt snart!

2009-08-22 @ 18:07:15
URL: http://zavage.blogg.se/
Postat av: Cilla

Halkade in på din sida genom Milenas blogg :o)



Jag vet en som vill hyra ut en nybyggd lgh i Skarpnäck. Har för mig att det var 31 kvm med en hyra på 4700 ;o) Intresserad?!



2009-08-23 @ 11:01:39
Postat av: Ranna

skulle inte tacka nej till en san lagenhet alls...haha!!! hoppas d gar bra med letandet..jag haller ogon o oron oppna PUSS

2009-08-23 @ 13:22:34
URL: http://liveloveandthrive.blogspot.com
Postat av: Emelie

Stackare, det måste vara oändligt svårt att hitta lya i Sthlm. Hoppas, hoppas att det löser sig!

2009-09-05 @ 21:10:21
URL: http://greiddnos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0