Om jag vore Andy Sachs!

Idag sänds en av mina favoritfilmer, Djävulen bär Prada, på italienska Canale 5. Trots att jag sett denna film uppåt ett 30-tal gånger och läst boken flera gånger därtill (tackar geniala Lauren Weisberger för en bok som fått mig att skratta högt på bussen och en film som fått mig att le dagen efter jag blivit mega-dumpad), så längtar jag ihjäl mig efter att se den ytterligare en gång.

Naturligtvis så baseras min passion för filmen på det faktum att dess handling utspelar sig på en modetidning. De som känner mig vet att hela min värld kretsar kring drömmen om att bli en Andy Sachs...








...för rusa uppför karriärstegen och bli en Miranda Priestly....






...fast med ett hjärta! Trots att filmversionen målar upp en mycket snällare bild av Miranda än boken så representerar hon fortfarande stereotypen "iskall karriärkvinna" (inspirerad av gissa vem på Vogue USA). När jag får min helt egna redaktion kommer alla assistenter och redaktörer behandlas som de änglar de är (någon som vill jobba med mig...?)

En annan anledning till att jag är kär i filmen är de fantastiska kläderna. Då filmen är stylad av modegurun Patricia Field är  framför allt Andys garderob naturligtvis en dröm.






Men. En sak oroar mig lite varje gång jag ser Djävulen bär Prada.

Nämligen att om jag vore Andy så skulle jag ALDRIG, jag upprepar ALDRIG, sluta jobba på Runway. Det skulle krävas en mycket värre bitch än Meryl Streeps fantastiskt kyliga Miranda för att skrämma iväg mig från mitt drömjobb!
Detta får mig naturligtvis att undra hur min verklighet kommer att se ut om något år. Kommer jag att bli en redaktionsassistent som mest kan liknas vid en dörrmatta för min chefs Manolos? Eller kommer min pojkvän inte ens att komma ihåg hur jag ser då jag spenderar 150% av min tid på jobbet?

Nåja. Man får väl hoppas att man lyckas stå med båda fötterna (med  skor från Zara...) på jorden när framgången väl kommer...



Kommentarer
Postat av: ranna

Jag hoppas att du lyckas men ja ber att du aldrig blir sa upptagen med ditt jobb att du glommer nara o kara..have limits woman! haha anyways jag ALSKAR kladerna i filmen o skulle vara den lyckligaste om ja hade mojlighet att ha hela garderoben, plus den som man ser i prinsessans dagbok 2 damn!!! Btw ja ser tydligen ut som anne hathaway, komplimang! O dessutom som super vackra audrey hepburn men da sager ja na nu galler glasogon for er kara manniskor med dessa kommentarer haha anyways ville bara saga att love the clothes!! PUSS

2009-01-23 @ 06:28:32
URL: http://liveloveandthrive.blogspot.com
Postat av: sofie

haha kan du tänka dig att jag fortfarande inte har sett den? :p älsk

2009-01-23 @ 09:50:07
URL: http://makeaphoto.blogg.se/
Postat av: Mademoiselle Moyenne

Men oj, jag har ju inte ens sett den! Det får det bli ändring på, bums iväg till videobutiken!



Trevlig helg!



/Emelie

2009-01-23 @ 19:34:23
URL: http://greiddnos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0