En dröm som går i kras

I morse var jag lite trött men annars glad och upprymd efter en jätterolig vecka i Milano.

Så kom det.

Mailet som sa att jag inte skulle få göra min praktik på en känd svensk modetidning eftersom eventet jag skulle hjälpa dem med fått nej från sponsorerna på grund av konjunkturen. Redan innan jag öppnade mailet visste jag vad det rörde sig om. Kände liksom på mig att det var för bra för att vara sant.

Efter att ha börjat spontangråta i klassrummet (varför är det så att så fort en tjej gråter tror alla att det rör sig om kärleksproblem?) måste jag konstatera att det inte är ofta som saker går som man planerat och ännu mer sällan som man önskat. Kan bara hoppas att nya chanser kommer i min väg och att jag är smart nog att ta dem.

Avslutar med att säga att jag är hjärtligt trött på FINANSKRISEN! Nu får det vara nog! Alla vi som avslutar våra utbildningar i år har inte precis en drömsituation att se fram emot. Det är redan hårt nog därute utan kriser.

Jag kommer att fortsätta slita häcken av mig natt och dag för att hitta en praktikplats, ett jobb och en framtid. Jag kommer aldrig att tappa motivationen som driver mig framåt trots stenhård konkurrens, låga löner, osäkerhet och kriser till råga på allt. Men just nu känner jag bara för att krypa ner under täcket med hundra gamla Vänner-avsnitt och fem chokladkakor.




Kommentarer
Postat av: Moonzanna

Hur träffade du din flickvän/pojkvän el något ex??



Klicka in på min blogg och berätta....



fantastiska historer kan belönas Ler

2009-03-04 @ 18:08:06
URL: http://moonzanna.blogg.se/
Postat av: Maria - f a s h i o n s t a r s ☆

åh vad tråkigt! men är säker på att något nytt kommer komma i din väg, kanske snarare än du tror =) du verkar vara väldigt motiverad och en härlig tjej och då går det enligt regel bra tillslut hihi



men krisen är jag också less på. fy fan alltså! när ska det vända?

2009-03-04 @ 19:12:41
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: Annelie

Vilken rolig utbildning du går! Jag tror du hittar någon ny praktik snart. Vet själv hur det är, sökte över 30 platser inom det jag pluggar. Till slut fick jag på ett ställe där jag minst trodde hade en chans.

Lycka till!

Postat av: Annelie

Vilken rolig utbildning du går! Jag tror du hittar någon ny praktik snart. Vet själv hur det är, sökte över 30 platser inom det jag pluggar. Till slut fick jag på ett ställe där jag minst trodde hade en chans.

Lycka till!

Postat av: Mia

Det är rätta takter, klart du kommer igen. Jag kämpar lika förtvivlat efter ett bra sommarjobb. Suck. Det är verkligen svårt nu när även arbetslösa är ute och letar. Men vi får hålla tummarna att vi lyckas.



Stor kram Mia

2009-03-04 @ 21:44:05
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: delinda

många kramar till dig!fortsätt kämpa tjejen, du är duktig och kommer lyckas =) jag är så otroligt trött på finanskrisen. Basta ya!

2009-03-05 @ 12:27:10
URL: http://www.delinda.se
Postat av: zavage

kära vän!

jag vet att du är bäst och har ett lysande framtid framför dig!

så är det ju bara... inga andra opptions!

krisen har drabbat många... själv få man flytta... ja, till gatan? nej, men vet inte än vart...:(

så, hård är det och jag förstår dig verkligen!

men om några år kommer du att skratta åt det här och tycka att allt ändå löste sig, för det kommer göra det! :) jag lovar!

du är bara bäst och kommer få måååånga flera chanser i livet!

va inte orolig! men kolla på vänner och ät så mycket choklad som du vill eller har råd me :)

puss på dig!

love ya!

2009-03-05 @ 12:50:31
URL: http://zavage.blogg.se/
Postat av: Emelie

Åh vad trist, jag är verkligen ledsen för din skull att du inte fick praktikplatsen, jag vet hur viktigt sådant är. Jag håller helt och fullt med dig om att denna jäkla finanskris gör en less så det räcker och blir över. Även jag tar examen i sommar och utsikterna ser inte alltför ljusa ut. Men som du säger, efter lite tröst i form av Vännerna och gott choklad är det bara att resa sig, damma av sig och kämpa vidare i jakten på jobb och karriär. Glöm inte att njuta sista tiden som student också, det försöker jag tänka på!



Kram Emelie

2009-03-05 @ 14:34:51
URL: http://greiddnos.blogspot.com
Postat av: Sascha

Där ser ni, det är därför jag bloggar. Tack tjejer, vad skulle jag göra utan er? Tack för alla söta kommentarer...ni är bäst!!!!

2009-03-05 @ 16:58:03
URL: http://misswrite.blogg.se/
Postat av: Sofie

gumman, älsklingen min :) du är så stark som fortsätter kämpa.. om jag var i din situation hade jag gått hem från skolan och inte gått tillbaka på ett par veckor... med det är just därför jag älskar dig :) du är stark, min förbild, min syster :) allt fixar sig och nya praktikplatser kommer!! älskar dig, don't give up!!!! <3

2009-03-06 @ 12:46:01
URL: http://makeaphoto.blogg.se/
Postat av: Ranna

Alskling, jag vet precis vad du gar igenom...detta ar absolut inte latt!!! Men svaret ar inte att begrava sig i sangen men det hjalper en liten stund sen maste man stracka pa sig och ta varlden med storm pa nya satt...jag vet att du ar en valdigt smart tjej som vet vad hon vill och darfor kommer du fa det du vill!!! Bara att kampa pa som aldrig forr!! Jag tror pa dig darling!! Massa kramar...ps jag har bakat som aldrig forr haha slapper lite av frustrationen kan jag saga haha...PUUUUUSSSSS

2009-03-06 @ 20:13:13
URL: http://liveloveandthrive.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0