Fake it!

Nu när vintern faller på är (tyvärr) päls tillbaka på modet. Jag kan inte inte bli att förundras över att detta är lagligt fortfarande. Har vi lagar om djurrättigheter så borde väl pälsproduktion vara det första som ryker. Blir arg varje gång jag ser en ovetande ung tjej med (äkta) päls på sig, eller ännu värre, en sådan där hiskeligt ful pälsmössa på skallen. Vet de inte vad det är de stöder när de köper sånt?

För oss som har en hjärna, ett hjärta och respekt för andra levande varelser, finns lösningen till hands på flera modekedjor - FUSKPÄLS! Själv tycker jag inte om viss päls (får vem som helst att se 20 år äldre ut), men trots detta älskar jag denna vrålsnygga jacka i syntetpäls från Patouf:





Snyggt, värmande och ingen har dött för att skapa den!









Bilden kommer från Mint and Vintage, där märket Patouf finns! Annars kan ni alltid gå förbi butiken på Norrbackagatan 36 i Stockholm.


Kommentarer
Postat av: Maria - livet i Milano ☆

en fragola =)



jag har alltid undrat om det för mig är okej att bära fuskpäls när jag är så emot riktig. men så kom jag på att vegetarianer äter ju sojjaburgare och liknande. och det är ju samma sak haha. så fram med fuskpälsen! hihi

2009-10-26 @ 07:11:01
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: Sascha

Bra tänkt där Maria! Jag tänkte också så i början, att det ser ju ändå ut som the real thing, men sen tänkte jag att om all päls vore syntetisk så vore det ju OK så varför inte?

2009-10-26 @ 17:26:46
URL: http://misswrite.blogg.se/
Postat av: ♥ Din E

Älskar alla dessa fuskpälsar, skulle aldrig i livet bära ett dött djur. Jättefin blogg, dessutom, älskar fjärilarna (:

2009-10-28 @ 14:19:13
URL: http://baramellandigochmig.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0