Intervju med Cosmopolitans moderedaktör!

Idag var jag tillbaka på Cosmoredaktionen och intervjuade moderedaktören Sara för den italienska onlinetidningen Stylenews som jag skriver för.
Jag fick intervjun i uppdrag den här intervjun för att stilla alla wannabe-moderedaktörers nyfikenhet om vad en stylist gör, hur man kommer in i branchen och vilka för- och nackdelar en vardag som moderedaktör kan ha.

Sara var otroligt snäll och vänlig som ställde upp på detta! Jag har alltid sett henne som väldigt begåvad, inspirerad och passionerad. Sara älskar sitt jobb och det syns!

Ett tips till alla er (oss!) som drömmer om detta yrke: SATSA 110%. Har ni säkert redan hört, men det är mer aktuellt än nånsin nu när så många vill in i yrket! Var personliga i er ansökan, visa passion och (ett litet extra råd från mig) ge inte upp!





Bild från modefotografering på Le Rouge där jag var modeassistent! Sara som jag intervjuade idag är till höger i vitt.

Kommentarer
Postat av: Maria - livet i Milano ☆

åh vad roligt att du fick intervjua henne =)

2009-10-02 @ 09:50:04
URL: http://fashionstars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0