Ett avslut och en början

Igår tog min praktik på Cosmopolitan slut. Jag kände mig både glad och ledsen. Ledsen för att jag kände att jag lämnade en plats som jag kände mig så otroligt rätt för, och glad för att jag fått tillbringa de här veckorna på Cosmoredaktionen. Jag har lärt mig så otroligt mycket och haft så galet roligt! Det är väldigt tillfredsställande att känna att jag har gett mitt bästa och gjort ett bra intryck.

Vad gäller framtiden har jag bestämt mig...för att satsa! Från och med nästa vecka är jag skribent på heltid: högskoleuppsats, roman, blogg och frilansartiklar. Det är ju det här jag är bra på. Det här som jag kommer att bli framgångsrik för.
Många tycker att jag är galen som tackar nej till andra jobberbjudanden mitt i finanskrisen, men livet är för kort för att sälja mig för en lön. De här två veckorna på Cosmo har inspirerat och laddat mig. Jag längtar efter att vakna på morgonen och vara överlycklig över att gå till jobbet på en tjejtidningsredaktion, efter att skriva, efter att leta kläder till ett modereportage, efter att se mitt namn i en tidning som tusentals tjejer läser. Det är värt allt slit för mig!


Kommentarer
Postat av: Ranna

Grattis till en fantastisk chans och ett great beslut...jag önskar dig all lycka med alla dina uppdrag i livet!!!



lots of love

2009-09-21 @ 00:02:57
URL: http://liveloveandthrive.blogspot.com
Postat av: milena

go for it girl!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2009-09-27 @ 00:16:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0